Webhooks – integracja live chatu z własnym systemem
Co to jest Webhooks?
Webhooks to mechanizm, który umożliwia wysyłanie requestów pod ustalony przez nas adres url. Wykorzystanie go pozwala na przekazanie do naszego firmowego systemu informatycznego / CRM informacji na temat odbytych rozmów i przesłanych przez klientów wiadomości offline. Technologia ta pozwala na skuteczną komunikację pomiędzy czaterem, a wykorzystywanym na co dzień centrum obsługi klientów, bez konieczności cyklicznego przekazywania danych z czatu do CRM „ręcznie”.
Jak uruchomić Webhooks w czaterze?
Aby czater przekazywał do Twojego CRM informacje na temat rozmów i wiadomości offline, wystarczy przejść do Ustawień API i podać adresy URL, na które nasz serwer będzie przesyłał requesty po zakończeniu rozmowy lub po wysłaniu nowej wiadomości offline przez klienta:
Sprawdzanie zwracanych danych
Dane są wysyłane metodą POST. Bardzo szybko można je sprawdzić przechodząc tutaj. Zostanie wygenerowany indywidualny link, który należy skopiować.
Kolejno ten sam link należy wkleić do wszystkich pól w ustawieniach adresów, do których będzie odnosił się Czater.pl i zapisać zmiany.
Teraz na stronie, z której był wcześniej pobierany link można sprawdzić requesty. Są widoczne po lewej stronie, zaraz pod logiem strony.
Lista zwracanych danych:
start oraz koniec rozmowy:
idConversation liczba
name nazwa_klienta
email email_klienta
addition_params dodatkowe_parametry
dateStart data i godz
clientIP adres_IP
telefon
idCall liczba
clientDirectional numer_kierunkowy
clientNumber numer_klienta
dateRequested data_zamówienia_rozmowy
dateStart data_rozpoczęcia_połączenia
dateFinish data_zakończenia_rozmowy
duration czas_trwania połączenia
addition_params dodatkowe_parametry
email
idEmail liczba
name nazwa
email adres_e-mail
date data_przesłania_wiadomości
clientIP numer_IP_klienta