Livechat – czym jest i jak go uruchomić?
Czym jest Livechat?
Livechat to jedna z podstawowych funkcjonalności Czatera, która pozwala na prowadzenie rozmów tekstowych z klientami w czasie rzeczywistym.
Wystarczy, że klient kliknie w widżet Livechatu na Twojej stronie i wyśle wiadomość, a Twoi konsultanci zostaną o tym natychmiast poinformowani i będą mogli przeprowadzić z nim konwersację.
Czaty przechowywane są w historii rozmów i przyporządkowane do kont poszczególnych klientów, dzięki czemu w łatwy sposób zapanujesz nad procesami związanymi z obsługą klienta w Twojej firmie.
Jak uruchomić i skonfigurować Livechat?
Jeśli Czater jest już zainstalowany na Twojej stronie (o tym jak go zainstalować dowiesz się tutaj), to możesz przejść do podstawowej konfiguracji widżetu Livechat.
W panelu użytkownika przejdź do zakładki Livechat > Ustawienia czatu, znajdziesz tutaj następujące opcje:
– Wygląd – dostosujesz tutaj wygląd widżetu (okienku podglądu pozwoli Ci na natychmiastowe sprawdzenie wprowadzanych zmian)
– Zachowanie – skonfigurujesz tutaj główne ustawienia odpowiadające za zachowanie czatu (upewnij się, że opcja „Czat aktywny” jest włączona – odpowiada ona za całkowite włączenie/wyłączenie Livechatu)
– Godziny pracy – opcje, dzięki którym określisz kiedy Livechat ma być dostępny (więcej informacji o statusie i godzinach pracy czatu znajdziesz tutaj).
Gdzie znajdę historię przeprowadzonych czatów?
W zakładce Livechat > Historia czatów znajdziesz listę rozmów uporządkowanych chronologicznie, którą możesz filtrować na wiele sposobów lub eksportować do pliku (klikając odpowiednią opcję w prawym górnym rogu).
Po kliknięciu w którąś z pozycji na liście pojawi Ci się panel boczny skupiający wszystkie informacje o kliencie, z którym dana rozmowa została przeprowadzona.