Wtyczka live chat-u dla OpenCart
Oprogramowanie OpenCart umożliwia stworzenie sklepu internetowego. Współcześnie, działające w branży e-commerce warto zadbać nie tylko o produkty najlepszej jakości, ale też o reklamę i kontakt z klientami. W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdza się livechat umożliwiający rozmowy na żywo, bezpośrednio z poziomu strony internetowej.
Livechat OpenCart
Chcąc zadbać o dobry kontakt z klientami, warto zastanowić się nad tym, co może się sprawdzić z przypadku twojego sklepu. Czater.pl przygotował szereg usług umożliwiających kontakt z klientami sklepów internetowych. Ciekawym przykładem takich usług jest opcja Livechat, którą w prosty sposób możesz zainstalować na stronie swojego sklepu na platformie OpenCart. Po zainstalowaniu livechatu możesz zdecydować, na których podstronach będzie się on wyświetlał. Jest to niezwykle praktyczna forma kontaktu z osobami odwiedzającymi twoją stronę, wygodna zarówno dla klientów, jak i właścicieli sklepów internetowych.
Jak zainstalować livechat w OpenCart?
Po zalogowaniu do panelu administracyjnego, z menu wybieramy pozycję Extensions, a następnie Extension Installer. Podobnie jak w poprzednich przypadkach, musimy wgrać plik pluginu czater.ocmod.zip. Klikamy na przycisk Upload, wybieramy plik z dysku i wgrywamy wtyczkę.
Pobierz wtyczkę dla OpenCart 2.3.0.2
Następnie przechodzimy do sekcji Modules i na liście dostępnych modułów, przy Czaterze klikamy na symbol +, co spowoduje zainstalowanie czatu. Po pojawieniu się komunikatu o pomyślnej instalacji, niebieskim klawiszem obok + przechodzimy do ustawień modułu.
Tutaj, w odpowiedniej pozycji wklejamy wklejamy nasz skrypt czatu pobrany z czatera, przełączmy status na aktywny i zaznaczamy opcje automatycznego wypełniania loginu i adresu e-mail.
Kod skryptu znajduje się w panelu użytkownika Czatera, w zakładce Ustawienia ogólne > Kod do instalacji widgetu na stronie > Czatu i telefonu.
Kolejnym krokiem jest ustawienie na jakich podstronach czat ma być widoczny. W tym celu najpierw przechodzimy do ustawień systemu i wyglądu (System -> Design -> Layouts). Tutaj pojawi nam się lista podstron. Przy pomocy niebieskiego klawisza przy każdej z nich musimy przejść do edycji.
W edycji konkretnej podstrony, z listy modułów wybieramy moduł o nazwie Czater i zaznaczamy, że ma się wyświetlać w pozycji Content Bottom.
Po wykonaniu tych czynności, czat powinien wyświetlać się już na naszej stronie.