Integracja Czatera z Google Analytics
Do czego służy Google Analytics?
Google Analytics to rozbudowane narzędzie wykorzystywane do analizy statystyk witryn internetowych. Instalacja modułu zbierającego statystyki na temat strony odbywa się na takich samych zasadach, jak umieszczenie Czatera – w kodzie strony należy umieścić odpowiedni skrypt generowany na koncie użytkownika w panelu Google Analytics. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w pomocy Google.
Jak zintegrować Google Analytics z Czaterem?
Jeśli w swoich serwisach internetowych wykorzystujecie moduł analityki Google, to możecie w nim także odczytać informacje na temat zdarzeń związanych z czatem na stronie. Wystarczy w tym celu przejść do zakładki Statystyki i uruchomić na samym dole opcję Integracja z Google Analytics.
Teraz należy wejść na stronę główną serwisu GA (https://analytics.google.com/) i przejść do zakładki „Administracja”, a następnie „Zdarzenia”. Tam należy wcisnąć przycisk „Utwórz wydarzenie” i w kolejnym oknie przycisk „Utwórz”. Konfigurację zdarzenia należy uzupełnić poprzez wpisanie dowolnej nazwy oraz warunku dopasowania jak na zrzucie ekranu poniżej i wcisnąć „Zapisz”.
Od tej pory w Waszych panelach Google Analytics dostępne będą informacje na temat zdarzeń związanych z Czaterem. Dane wyświetlane w statystykach obejmują:
- zdarzenia na czacie
- zdarzenia związane z modułem Callback
- akcje automatyczne
Statystyki związane z czatem wyświetlają się także w sekcji zdarzeń w czasie rzeczywistym. Oprócz informacji na temat aktualnego ruchu na stronie, po integracji Czatera z Google Analytics otrzymamy tam dane o trwających obecnie rozmowach, zdarzeniach na module CallBack i akcjach automatycznych.