Przejdź do treści

    Bez kategorii

    24 lis 2022 r.

    Dostosuj widgety na stronie do identyfikacji wizualnej swojej strony!

    Chat i callback powoli stają się jednymi z najważniejszych narzędzi w komunikacji pomiędzy sprzedawcą a klientem. Ich obecność sprawia, że użytkownik może w każdej chwili uzyskać interesujące go informacje, co z kolei zwiększa szansę na to, że stanie się klientem twojej firmy, zamawiającym produkty bądź usługi. Dzięki widgetom uruchomienie tego kanału komunikacji jest proste jak nigdy dotąd. Czym są widgety i w jaki sposób możesz dostosować je do identyfikacji wizualnej twojej strony?

    Widget chatbot: proste i skuteczne rozwiązanie komunikacyjne

    Czym jest widget chatu? To bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu nie musisz programować chatbota „od zera”. Zamiast tego dostajesz swoisty szablon, który możesz dostosować do swoich potrzeb. W przypadku tak nowoczesnych narzędzi, jak te oferowane przez firmy takie jak Czater.pl, wszystkie zmiany możesz wprowadzić w bardzo szybkim czasie, nawet jeżeli nie posiadasz wyspecjalizowanej wiedzy dotyczącej informatyki czy języków oprogramowania. Modyfikowanie cech widgetu (takich przykładowo jak jego strona wizualna) nie wymaga też tymczasowego zatrzymania jego działania. Dzięki temu możesz błyskawicznie wprowadzać zmiany usprawniające kontakt z klientem, jednocześnie pozostając z nim w ciągłym kontakcie.

    Zadbaj o spójną identyfikację wizualną firmy

    Na jakie zmiany pozwala korzystanie z widgetu czatu albo callbacku? To przede wszystkim bardzo prosty sposób na zmianę koloru zaproszenia do rozmowy czy okienka samego czatu. Kolor czatu może wydawać się to prozaiczną kwestią, ale specjaliści od marketingu internetowego nie mają wątpliwości: zadbanie o spójność wizerunkową całej strony jest bardzo istotną kwestią, zwłaszcza gdy użytkownik wchodzi na nią pierwszy raz. Dopasowane kolorystycznie elementy robią dobre wrażenie, więc niedopasowany czat oraz wszystkie inne elementy widgetu mogłyby spowodować, że potencjalny klient — nawet zupełnie podświadomie — uzna, że dana strona jest dla niego nieatrakcyjna. W związku z tym specjaliści z Czater.pl zadbali o to, by barwy czatu mogły być łatwo dostosowane od schematu, na jaki stawia identyfikacja wizualna firmy. 

    Inne istotne ustawienia widgetów

    Zmiana koloru to nie jedyny sposób, w jaki widget czatbota może być dostosowany system identyfikacji wizualnej firmy. Wśród przydatnych modyfikacji, na jakie pozwala widget, znajdują się między takie opcje jak:

    • Zmiana imienia konsultanta: chatbot bardzo często jest twoim przedstawicielem, od którego zależy udany proces sprzedaży. Warto więc zadbać o nadanie mu odpowiedniego imienia. Jeżeli użytkownik poczuje się, jakby rozmawiał z prawdziwym człowiekiem, a nie anonimowym algorytmem, zdecydowanie chętniej będzie zadawał pytania. To z kolei sprawi, że znacząco zmaleje ryzyko, iż potencjalna sprzedaż zakończy się tylko porzuconym koszykiem.
    • Avatar chatbota: imię to nie wszystko — dobrze również zadbać o odpowiedni avatar. Dzięki widgetowi możesz dostosować go pod system identyfikacji wizualnej firmy. Przykładowo, jeśli pracownicy twojej sieci handlowej znani są z noszenia koszulek w rozpoznawalnych barwach, możesz dobrać avatar ubrany w odpowiednie barwy. W ten prosty sposób zadbasz o pełną spójność komunikacji wizualnej na wszystkich płaszczyznach.
    • Zmiana stylu czata: twoja identyfikacja wizualna firmy wymaga większych zmiany niż tylko odpowiedni kolor czatu czy dopasowany wygląd avatara? Za sprawą funkcji personalizacji widgetów w dowolny sposób za pomocą kodu CSS, możesz całkowicie zmienić styl okienka. Wprowadzając odpowiednie zmiany do kodu CSS, zablokujesz wyświetlanie konkretnych działów, zwiększysz bądź zmniejszysz szerokość okienka czatu, czy też przesuniesz bądź całkowicie usuniesz wybrane przez ciebie przyciski. Wprowadzanie zmian przebiega wręcz natychmiastowo i by je przeprowadzić nie musisz wcześniej konsultować się z firmowym specjalistą od kwestii IT.

    To tylko kilka przykładów licznych zmian, jakie możesz szybko i sprawnie wprowadzić przy pomocy widgetu. Wśród wielu innych funkcji widgetu czatbota Czater.pl znajdują się takie rozwiązania jak możliwość prowadzenia rozmów w różnych językach, opcja dzielenia czatu na działy, czy też ustalanie sposobu łączenia rozmów podczas callbacku

    Możliwość dostosowania widgetu czatu i callbacku do systemu identyfikacji wizualnej twojej firmy to nie jedyne zalety Czatera. Chatbot to również możliwość komunikowania się z nieskończoną wręcz ilością klientów naraz, co znacznie zwiększa zakres twojej potencjalnej sprzedaży. Nie musisz przy tym obawiać się, że ustawienie chatbota zajmie ci wiele czasu: dzięki gotowym szablonom uruchomisz sprawnie działający livechat nawet bez wiedzy informatycznej. Sprawdź naszą ofertę na stronie Czater.pl i wypróbuj za darmo naszą dwutygodniową wersję demonstracyjną!