Bez kategorii
04 lis 2022 r.
Co daje mi automatyzacja kontaktu z klientem i jego obsługi?
Automatyzacja obsługi proces obsługi klienta to rozwiązanie coraz częściej stosowane przez branżę e-commerce. Obecnie w zasadzie każda z największych organizacji i firm na tym rynku decyduje się na zastosowanie inteligentnej automatyzacji obsługi klienta: w przypadku sklepów internetowych jest to na przykład czat z funkcją callbacku, czyli rozwiązanie proponowane przez takie firmy jak Czater.pl. Jakie korzyści przynosi automatyzacja obsługi klienta dla ciebie oraz twoich klientów?
Zapewnij obsługę klienta 24 godziny na dobę
Zautomatyzowany proces obsługi klienta to między innymi gwarancja, że każdy będzie mógł otrzymać wsparcie czy pomoc od twojej firmy przez 24 godziny na dobę. W przeciwieństwie do „ludzkich” pracowników, czat obsługiwany przez kierowanego przez sztuczną inteligencję chatbota nigdy nie śpi. Co nie mniej istotne, w przypadku większości pytania potrafi udzielić natychmiastowej odpowiedzi na temat produktu czy usługi. Najczęściej zadawane pytania powtarzają się w 80% przypadków interakcji klienta z czatem, więc automatyzacja tych kanałów komunikacja pozwala zapewnić użytkownikom pomoc, która rozwiąże wszystkie ich problemy. To bardzo istotne zwłaszcza w branży e-commerce, w której każda dodatkowa sekunda, jaką klient musi spędzić na stronie, zwiększa szansę na porzucenie koszyka zakupowego. Automatyzacja procesów obsługi klienta może ci więc zapewnić przewagę konkurencyjną w stosunku do innych, wolniej pracujących sklepów.
Automatyzacja obsługi klienta: lepsze interakcje w kluczowych momentach
Jak już wspomnieliśmy, 80% interakcji w obsłudze klienta to rozwiązywanie problemów z ciągle niezmieniającej się puli. Zautomatyzowane procesy dzięki dostępowi do bazy wiedzy wykorzystywanej przez algorytmy sztucznej inteligencji doskonale poradzą sobie z wykonywaniem takich powtarzalnych czynności. Co zatem z pozostałymi 20% interakcji? Automatyzacja obsługi klienta uwalnia twoich pracowników od konieczności odpowiadania na czacie na ciągle te same pytania i pozwala im skupić się na tym, by szybko i skutecznie wynaleźć najlepsze rozwiązania nietypowych i bardziej skomplikowanych problemów. Przekłada się to na wyższy poziom satysfakcji klientów, mogących zawsze liczyć na profesjonalne podejście twojego zespołu. By ułatwić pracownikom dotarcie do tego, jakie oczekiwania mają klienci, rozwiązania takie jak Livechat od Czater.pl są wyposażone w funkcje podglądu wiadomości wpisywanych w okienku czatu. Teraz specjaliści od pomocy technicznej mogą dowiedzieć się dokładnie, co chodzi po głowie klientowi, bez umiejętności czytania im w myślach!
Obniż koszty zautomatyzowaną obsługą klienta
Jakie jakie korzyści możesz odnotować po tym, jak zdecydujesz się, by zautomatyzować proces obsługi klienta? Warto mieć na uwadze, że dzięki automatyzacji w swojej firmie możesz również zmniejszyć koszty. Wynika to z faktu, iż obsługa kanałów komunikacji może zostać powierzona mniejszej ilości pracowników, bez obawy o samą jakość obsługi. Wręcz przeciwnie: dzięki wspomnianej już możliwości poświęcenia większej uwagi bardziej złożonym kwestiom, wszystkie problemy rozwiązywane są znacznie szybciej i sprawniej. Przekłada się to generowanie mniejszych kosztów związanych z wykonywaniem zadań dotyczących obsługi klienta; według badań przeprowadzonych przez McKinsey, automatyzacja obsługi klienta może przyczynić się do oszczędności sięgających nawet 40%.
Automatyzacja procesów obsługi klienta — obsługa na wyższym poziomie
Automatyzacja obsługi klienta to również kompleksowy system, który pozwala zmniejszyć ilość błędów powodowanych przez tzw. czynnik ludzki. Nie mamy wątpliwości, że większość pracowników twojej firmy wypełnia sumiennie zadania, starając się poprawnie odpowiadać klientom na ich zapytania. Nie da się jednak ukryć, że nawet pracownicy, po których zazwyczaj można się spodziewać najlepszych praktyk, czasem popełniają błędy. Dotyczy to nie tylko bardziej złożonych problemów, ale i także powtarzalnych zadań, w których pomyłka może nastąpić z tak prozaicznych powodów, jak znużenie spowodowane odpowiadaniem na ciągle te same pytania. Inteligentne oprogramowanie livechatów wyeliminuje takie pomyłki, dzięki czemu jakość obsługi klienta będzie zawsze na stałym poziomie. Co istotne, proces automatyzacji zagwarantuje również spójny, jednolity przekaz we wszystkich kwestiach — relacje botów z klientami będą wyglądały zawsze dokładnie, tak jak to wcześniej zaplanujesz.
Automatyzacja obsługi klientów: gdzie zautomatyzować proces obsługi klienta?
Stawiając na automatyzację obsługi klienta, w pierwszej kolejności zapewniasz wszystkim użytkownikom stały i — co nie mniej istotne — łatwy dostęp do wszystkich informacji potrzebnych im do np. ukończenia procesu zakupowego. Redukując dodatkowe koszty związane z koniecznością zatrudnienia pracowników czy też naprawianie popełnianych przez nich ewentualnie błędów, możesz również zredukować koszty sprzedaży. Warto również mieć na uwadze, że automatyzacja obsługi klientów to także dostarczanie przez pracowników wysokiej jakości pomocy w przypadku interakcji z obsługa czatu z krwi i kości. Nie jesteś mimo wszystko przekonany czy automatyzacji obsługi klienta to najlepsze wyjście? Skorzystaj z możliwości darmowych prezentacji oferowanych przez firmy takie jak Czater.pl.